Sóc ferralla...
de desodorant, amb l'aigua de colònia i amb aquells cabells rebels que s'entesten a cobrir els forats cada cop més evidents de la testa.
Inicia ara el ritual del cafè. Fa temps que ha
recuperat aquell molinet elèctric que ningú fa servir ara. Els grans torrats i
negres repiquen contra el plàstic i es fan miques per acabar convenint-se en
pols. Torna a somriure en pensar-hi. Tot acaba convertint-se en pols que el
vent pot escampar com ara fa tothom amb les cendres, les cendres dels difunts.
Ara el cap repassa els vestits que pengen a l'armari. "Seran els adequats
per anar als propers funerals?" Serà suficient aquell més fosc pel seu propi funeral? De fet, cal fer un
funeral? La ferralla acostuma a trobar al seu final en qualsevol descampat. Va
tornant-se cada cop més fosca, rovellada, inservible. Tot una mica com li
succeeix. El rovell l'ha fet menys dúctil als canvis, més rígid i encarcarat.
Decideix esborrar tristors i cabòries amb un Silvio Rodríguez que decideix anar Camino a Camagüey, un viatge de feina i un viatge vital, un
acomiadament discontinuo per acomplir un encàrrec de feina en terres llunyanes,
una distància suficient per compondre nous himnes i alhora deixar a les claus a
qui tu ja saps on sempre acostumen a estar, per si decideix tornar. Malenconia
inevitable, segell de la casa impregnat a la pell per sempre, puix que mai escapem del tot a l'evidència personal,
a la genètica emocional que ens conforma.
Mira l'horitzó amb la taca a la mà i pensa:
"Opto per les ombres i la boira romàntica d'en Caspar David Friedrich, un paisatge on m'hi trobo segur, a gust, perquè el silenci fred engoleix la
insofrible estridència de la realitat capritxosament optimista i enlluernadora
i l'ésser pot fer per convertir-se en quelcom absent,
immaterial. Pot fer fins i tot per deixar de ser ferralla, o ser foc, o ser la
fotografia de tot. Desapareix amb el so silent de quan ha acabat de nevar i
tothom dorm." I tement el despertar proper d'un nou dia, cerca aquell
medicament que el podrà guarir un cop més, la píndola diària de Xostakóvitx, el
narcòtic ineluctable del preludi Op.87. Aquesta ferralla hauria desaparegut fa temps
entre els esbarzers si no fos per les flors que l'acompanyen, i sent que ha
estat injust i desconsiderat des que ha començat a marcir-se. No hi té dret a
fer la seva sense comptar amb els altres. Farà per amagar terapèuticament també
la foscúria i reservar-la per aquelles matinades fredes que l'insomni li regala
davant del teclat on escriu "sóc ferralla".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada